!

!

بخش هایی از فرمان علی (ع) به مالک اشتر

 

 

·  ای مالک، از خشم ملت بترس که نمونه ای از خشم خداوند قهار است.

·  اجتماعات اسلام را محترم دار و تا حدودی که با مصالح دولت تماس پیدا نکند از مجامع عمومی جلوگیری مکن، زیرا این اجتماعات، ملت را به وحدت کلمه نزدیک کند و عظمت و اتفاق و اتحاد را در چشم ملت جلوه گر سازد.

·  اگر روزی در طی انجام وظیفه به اشتباه پای از حدود حق بیرون گذاری و ملت مصر از لغزش تو آگاه شوند، بر خطای خود اعتراف کن و در مسجد صلای عام در ده و بی پروا از جامعه پوزش بخواه.

·  وه که چه شرم آور است بت پرستان بر عهد خود وفا کنند و خداشناسان با آن تعلیمات گرامی و محکم که از قرآن مجید و پیغمبر محبوب خود گرفته اند، فریبکار و دروغ زن جلوه نمایند.

·  ای مالک، از ریختن خون های ناحق سخت بر حذر باش. هیچ ستمی به قدر خونی که به ناسزا بر خاک ریخته شود، در نزد خدا، بزرگ و خشم آور نیست.

·  در روز رستاخیز، نخستین محاکمه ای که در محضر عدل الهی پیش می آید موضوع خون هایی است که به زمین ریخته شده است.

·  در قرآن مجید می فرماید :« هرکس که انسانی را بی گناه بکشد آنچنانست که عموم فرزندان آدم را کشته است.»

·  ای مالک، تو هرکه هستی برای مسلمانان افزون از خدمتگزاری نخواهی بود، به هرکه هر چیز وعده کردی، در موعد مقرر وفا کن. زیرا خداوند، خلف وعده را سخت دشمن می دارد، آنجا که در قرآن مجید می فرماید: «اینکه بگویید و نکنید، سخت خدا را به خشم می آورد.»

رو به فردایی متفاوت

دکتر مصطفی کواکبیان

  

امشب برنامه رو به فردا شکل و شمایل متفاوت تری داشت و تا حدودی جذاب تر از چند قسمت گذشته برگزار شد که از نظر من تنها دلیلش حضور یک نماینده اصلاح طلب در مقابل یک اصولگرا بود.

دقایق اولیه برنامه خیلی معمولی بود و احساس می شد مصطفی کواکبیان (عضور فراکسیون امنیت ملی مجلس، مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری و نماینده اصلاح طلب) با محافظه کاری هرچه تمام تر سخنرانی می کنه، اما خوشبختانه حسین شریعتمداری (مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده اصولگرا) با بیان اینکه حرف و عمل کواکبیان و روزنامه اش با هم یکی نیست استارت کارو زد و از اونجا به بعد روند برنامه همونی شد که ما می خواستیم!

در ادامه بحث های مختلفی در مورد حوادث بعد از انتخابات انجام شد که هریک از نماینده ها موضع گیری خودشونو نسبت به موارد گفته شده اعلام کردن و در آخر هم پیشنهاداتی رو ارائه کردن که جای تأمل داشت.

لپ مطلب گفته های مصطفی کواکبیان این بود که ما می بایست طبق گفته امام و رهبری جذب حداکثری و دفع حداقلی رو داشته باشیم و دائم دیگران رو به این متهم نکنیم که طرف امریکائیست یا دست نشانده صهیونیست هاست و ... . و پیشنهاد کرد که ما باید مجلسی مثل مجلس لویی جرگه افغانستان ایجاد کنیم و نخبگان رو در این مجلس دور هم جمع کنیم و تمام گفته ها و نگفته هارو در اون مجلس بیان کنیم و بعد با همفکری هم راهکار پیشنهاد کنیم. هر موضوعی که به تصویب این مجلس برسه مسلما بهترین گزینه خواهد بود و مردم هم استقبال خواهند کرد.

اما از طرف دیگه حسین شریعتمداری مخالف برگزاری چنین مجلسی بود و اعتقاد داشت که این مجلس مختص کشور افعانستان با شرایط سیاسی متفاوت از ایرانه و تأکید داشت که ما قانون اساسی داریم، مجلس داریم و ... . بنابراین نیازی به ایجاد اینچنین مجلسی در ایران نیست.

روی هم رفته این برنامه تا حدودی برای طرفداران جبهه اصلاحات غنیمتی بود با توجه به جو سیاسی فعلی کشور.    

 

  

* مشروح پیشنهاد دکتر کواکبیان پیرامون تشکیل مجلس لویی جرگه ایرانی.

http://www.mardomsalari.com/template1/News.aspx?NID=66991

کلمه فیلتر شد !

دوباره و برای N اُمین بار، سایت خبری تحلیلی کلمه فیلتر شد! 

 

 آدرس سایت کلمه: www.kaleme.org

 

 

پ.ن: فیلتر شکن می خوام !!!

بازهم انتصابی عجیب و البته سیاسی!!!

 

محمد علی معلم دامغانی

 

در ادامه روند سرکوبی عوامل موج سبز این بار نوبت به رهبر این جریان رسید!  

چند روز پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد علی معلم دامغانی - شاعر معاصر- رو بعد از  برکناری میر حسین موسوی به عنوان رئیس فرهنگستان هنر  انتخاب کرد !!!   

این انتصاب به قدری عجیب بود که خود علی معلم  بعد از شنیدن این خبر گفته:

"احتمالا منظور از معلم، علی معلم فیلمساز بوده، نه من!" 

تعجب علی معلم هم صرفا به این خاطر بوده که این بنده خدا سابقه هنری آنچنانی تو پرونده کاریش نداره!! در حالیکه گزینه های مناسب تر تا دلتون بخواد برای این پست وجود داره!!  

به هرحال سیاسته دیگه! چیکارش میشه کرد؟!! 

 

به قول معلم معارف دوره دبیرستانم که می گفت: «Politic is bloody» !!

غرقه ایم در این همه آزادی بیان ! نجاتمان دهید

 

وحید جلیلی

 

امشب کلی حرف واسه گفتن دارم اما نمی دونم کدومشو باید اول بگم؟!!

نمی دونم برنامه رو به فردا رو می بینید یا نه، اگر جوابتون منفیه پیشنهاد می کنم حتما یکی دو ساعتی از وقتتونو واسه تماشای این برنامه نیمه طنز بذارید کنار!

خیلی جالبه، یک مشت آدم اصولگرا هر هفته میریزن تو این برنامه و تا جایی که جا داره جناح مقابل رو می کوبن! بعد از یک طرف ادعای روشن فکری و آزاد بیان و ... می کنن!

حالا جالب تر اینجاست که اگه یک کم دقیق تر بشین می بینید که بعضی جاها تو صحبت هاشون به شکل عجیبی خودشونو خراب می کنن که بیا و ببین!

مثلا همین امشب وحید جلیلی (به قول خودشون روزنامه نگار و فعال فرهنگی ولی به قول ما انصار حزب اللهی متحجر) داداش سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و نویسنده روزنامه یالثارات الحسین که خودتون بهتر می دونید مربوط به کدوم خط فکریه!!! از نخبگان حامی احمدی نژاد صحبت می کرد و ادعا می کرد بهترین ها حامی احمدی نژاد هستن!

مثلا مسعود ده نمکی رو به عنوان بهترین کارگردان حامی احمدی نژاد به خاطر تولید پر فروش ترین فیلم تاریخ ایران اسم برد. یا از علیرضا افتخاری به عنوان پر کارترین خواننده سنتی ایران نام برد. به خاطر تعدد آلبوم هایی که بیرون داده!!

حالا شما قضاوت کنید، به این بشر چی باید گفت ؟!!!

مهمون دیگه این برنامه دکتر علی مطهری، پسر شهید مطهری و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود که اگه از حق نگذریم به غیر از یکی دو مورد خیلی خوب صحبت کرد. مخصوصا جایی که گفت هر دو طرف از مردم معذرت خواهی کنن و چه اشکالی داره که رئیس جمهور از مردم عذر خواهی کنه!!!

یا جایی که گفت موافق این بگیر و ببندها نیست و اعتقاد داشت خوب نیست که افراد رو به راحتی متهم کنیم، اینا که مثل مسعود رجوی نیستن.

من فقط با اون قسمت از صحبت هاش مخالف بودم که اعتقاد داشت در ایران آزادی بیان در وضعیت خوبیه و مثال زد که این برنامه با این رویکرد نشان دهنده آزادی بیان قابل قبولی در کشور ماست!!

در حالیکه من اعتقاد دارم  برنامه انتقادی ای قابل قبول تره که نقد شونده هم در طرف دیگه حضور داشته باشه تا بتونه از خودش دفاع کنه.

بد می گم؟!!