!

!

غرقه ایم در این همه آزادی بیان ! نجاتمان دهید

 

وحید جلیلی

 

امشب کلی حرف واسه گفتن دارم اما نمی دونم کدومشو باید اول بگم؟!!

نمی دونم برنامه رو به فردا رو می بینید یا نه، اگر جوابتون منفیه پیشنهاد می کنم حتما یکی دو ساعتی از وقتتونو واسه تماشای این برنامه نیمه طنز بذارید کنار!

خیلی جالبه، یک مشت آدم اصولگرا هر هفته میریزن تو این برنامه و تا جایی که جا داره جناح مقابل رو می کوبن! بعد از یک طرف ادعای روشن فکری و آزاد بیان و ... می کنن!

حالا جالب تر اینجاست که اگه یک کم دقیق تر بشین می بینید که بعضی جاها تو صحبت هاشون به شکل عجیبی خودشونو خراب می کنن که بیا و ببین!

مثلا همین امشب وحید جلیلی (به قول خودشون روزنامه نگار و فعال فرهنگی ولی به قول ما انصار حزب اللهی متحجر) داداش سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و نویسنده روزنامه یالثارات الحسین که خودتون بهتر می دونید مربوط به کدوم خط فکریه!!! از نخبگان حامی احمدی نژاد صحبت می کرد و ادعا می کرد بهترین ها حامی احمدی نژاد هستن!

مثلا مسعود ده نمکی رو به عنوان بهترین کارگردان حامی احمدی نژاد به خاطر تولید پر فروش ترین فیلم تاریخ ایران اسم برد. یا از علیرضا افتخاری به عنوان پر کارترین خواننده سنتی ایران نام برد. به خاطر تعدد آلبوم هایی که بیرون داده!!

حالا شما قضاوت کنید، به این بشر چی باید گفت ؟!!!

مهمون دیگه این برنامه دکتر علی مطهری، پسر شهید مطهری و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود که اگه از حق نگذریم به غیر از یکی دو مورد خیلی خوب صحبت کرد. مخصوصا جایی که گفت هر دو طرف از مردم معذرت خواهی کنن و چه اشکالی داره که رئیس جمهور از مردم عذر خواهی کنه!!!

یا جایی که گفت موافق این بگیر و ببندها نیست و اعتقاد داشت خوب نیست که افراد رو به راحتی متهم کنیم، اینا که مثل مسعود رجوی نیستن.

من فقط با اون قسمت از صحبت هاش مخالف بودم که اعتقاد داشت در ایران آزادی بیان در وضعیت خوبیه و مثال زد که این برنامه با این رویکرد نشان دهنده آزادی بیان قابل قبولی در کشور ماست!!

در حالیکه من اعتقاد دارم  برنامه انتقادی ای قابل قبول تره که نقد شونده هم در طرف دیگه حضور داشته باشه تا بتونه از خودش دفاع کنه.

بد می گم؟!!

نظرات 14 + ارسال نظر
کاکه تیغون جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:45 ق.ظ http://www.kaaka-taighoon.blogfa.com

آزادی بیان وقتی مهم است که فقط منحصر به بیان نباشد!

حتما منظورت اینه که باید عمل هم در کار باشه.
این دیگه فوق العادست.

کدوتنبل جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:07 ق.ظ http://aghayekadoo.blogfa.com

سلام دوست من...
ممنون از حضورت عزیز....

هیچکس جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:09 ق.ظ http://chaparzadeh.persianblog.ir

فدات بشم رفیق اون حضرات دیگه ای که گفتی تکلیفشون معلومه اما چرا یکی مثل مطهری رو میخوای از اونها جدا کنی ! مرد حسابی ا شما بعیده تلویزیون کودتا میخوای چی بگه برات خب عزیز دل من اون هم یک .... مثل اونها !!‌ فقط یک کم دلقک بازیش بیشتره ! سر تا ته یک کرباسن !!
تنها یک راه چاره دارن اون هم اینه که خودشون و تفکرشون رو باید تی کشید و از ایران ریخت بیرون

دیگه بی انصاف نباش اینقدر!

مربی جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:16 ق.ظ http://www.seah.blogfa.com

سلام .... حاجی من که از سیاست هیچی نمی فهمم حرفاتم
که قابل هزم برای من نیست ...اما اگر می خوان معذرت خواهی کنن همه از من خوب شاید منم سیاسی شم .
فکر کن من سیاسی شم دنیا چی میشه ؟ .......................

جان من تو یکی سیاسی نشو !!!

مــــاه تیســـا جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ب.ظ http://www.mah-tisa.blogfa.com

سلام آقا یا خانم منم هستن...خوبی؟؟؟

منم چیزی از سیاست نمیدونم...

موفق باشی و سبز

تبریک می گم بهتون !

فراموج جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:09 ب.ظ http://www.faramowj.persianblog.ir

سلام.

اتفاقا من دیدم. کلی هم خندیدم. وقتی اون یارو جلیلیه داشت صحبت میکرد صدای تلویزیون رو میزاشتم رو حات Mute که چرت و پرتاشو نشنوم ولی خوب دکتر مطهری طبق معمول و در ادامه راه پدر صحبت هاش تقریبا بی طرفانه بود و معلومه که یه بویی از پدرش برده. البته چند جا هم یه جمله هایی از کتاب انسان کامل شهید مطهری گفت. توصیه می کنم حتما این کتاب رو بخونین خیلی حرف توش هست.

در کل برنامه واقعا مسخره ای هست. چند شب پیش هم سلیمی نمین و نبوی رو آورده بودن. جالب اینجاست که با اینکه هر دو طرف همیشه اصولگرا هستن ولی با این حال باهمدیگه دعواشون میشه و حرف همدیگرو نمی تونن تحمل کنن...

اینا ادعای روشنفکری و مبارزه با تحجر می کنن....

ممنون از نظرت دوست عزیز من
کتاب انسان کامل شهید مطهری رو هم چند سال پیش خوندم، واقعا کتاب خوبیه هرچند که نقاط ضعف خیلی مختصری هم داره.

دختر جاده جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:26 ب.ظ http://mosaferanezendegi.blogfa.com

به امید ایرانی آزاد..

دستهای کیهانی جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:51 ب.ظ http://uh.persianblog.ir

تورج جان
در ایران آزادی بیان هست دکتر مطهری درست گفتن اما آزادی پس از بیان موجود نمی باشد ؛یعنی شما آزادی که حرفت رو بزنی اما وقتی گفتی دیگه کارت ساخته است و باید ........سر از ناکجا در بیاری !!!

هیچکس شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:06 ق.ظ http://chaparzadeh.persianblog.ir

مرد حسابی چه بی انصافی دارم !‌با ماشین از روی بچه مردم رد میشن مردم رو به گلوله میبندن هر جور جنایت شنیعی که در شان خواهر مادر خودشونه با زن و بچه مردم میکنن حتی بدیهی ترین حقوق این ملت رو قبول ندارن ! با آدمها مثل حیوان تا میکنند اون وقت یک مردک اومده توی تلویزیون دلقک بازی دراورده تو میگی بی انصاافی نکنم !!‌ نتیجه حاکمیت دینی رو هم دیدیم !‌و دیدید منکر چی هستی قربونت برم ؟؟؟؟‌ منکر این هستی که نتیجه ۳۰ سال استبداد مذهبی بک ملت داغون با فرهنگ در حال سقوط است ؟‌ منکر این هستی که شقاوت و وحشی گری برامده از نظام دینی با هیچ فرهنگی قابل توجیه نیست !!‌ مگه میشه کسی تلویزیون این مملکت رو ببینه و بازم انتظار داشته باشه از توش دو کلوم حرف حسا دربیاد !!

فدای تو بشم من!
چرا اینقدر تند میری؟!! منم با همه این حرفایی که تو زدی موافقم، اما دلیل مخالفت من چیز دیگه ای بود!
من اعتقاد دارم همه اصولگرا ها بد نیستن که!
۱٪ هم خوب توشون پیدا میشه.
مطهری هم جزو اون ۱٪ ، چه اشکالی داره خوب؟!

برمودا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:48 ب.ظ

خیلی وب جالبی درست کردید دست کم موضوع خوبی مطرح شده که سایر دوستان که از سیاست سر در نمی اورند کمی از اوضاع باخبر شوند من برنامه را ندیدم اما متن کاملش و خوندم شاید این از سیاست بازی صدا وسیما بود که یک فضای انتقادی و پخش کرده اینکه میزان ازادی بیان در ایران چقدر هست و اقای مطهری بیان کرد به امید روزی که همه ما با حفظ همه موازین مورد پذیرش جامعه وقانون همدیگر ودر انتقادها تحمل کنیم

ممنون از لطفت عزیزم

لولی وش مغموم شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:51 ب.ظ http://manzokhist.blogfa.com

درود...
پس از مدتها با یه کار طنز در باب مقوله ی شیرین ازدواج به روزم.
خوشحال میشم یه سری بزنین و انتقادی پیشنهادی چیزی...
امیدوارم که خانمهای نازنین عکس العمل نامناسبی به این کار نشون ندن.
فعلاً...

منتظران منجی شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:04 ب.ظ http://delneveshtehayemalas.persianblog.ir/

هزار چراغ دارد و بیراهه میرود
بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش

شما هنوز خوابید؟ بیدار شوید لطفا . حماسه ۹ دی را ندیدید ؟!
عبرت بگیرید لطفا !

شما مگر حماسه برنامه ۹۰ رو ندیدید؟!!
نکنه معتقدین این یک میلیون وسیصد و اندی نفر هم جزو همون خس و خاشاک و بزغاله ها و گوسفندان؟!!
حالا من از شما خواهش می کنم چشماتونو بیشتر باز کنید.
نیمه دیگه لیوان رو هم ببین دوست من.
ممنون که نظر دادی.

مربی شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:11 ب.ظ http://www.seah.blogfa.com

تورج جان برمودا فردی است که به جند تن از وب نویسان توحین کرده حتی در نظر خود در وب شما لطفا جبهه گیری کرده
و سریعا نظرات ایشون را باطل کرده و بر عهده من بگزارید تا
انسانیت را به او بیا موزم

تو یکی برس به همون عرفان سیاهت !!

sima_rastgaran شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:38 ق.ظ http://sima_rastgaran.persinblog.com

سلام دوست من فریب این بازیهارو نخور قصد این جماعت از برپا کردن این برنامه همینه که بگن آزادی بیان و فضای نقد در جامعه و سیما هست خرد تنها خرد و درست فکر کردنه که مارو از ظلم و استبداد نجات میده.سپاس که به من سر زدی

با ایدت کاملا موافقم.
ممنون بابت نظرت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد