!

!

رو به فردایی متفاوت

دکتر مصطفی کواکبیان

  

امشب برنامه رو به فردا شکل و شمایل متفاوت تری داشت و تا حدودی جذاب تر از چند قسمت گذشته برگزار شد که از نظر من تنها دلیلش حضور یک نماینده اصلاح طلب در مقابل یک اصولگرا بود.

دقایق اولیه برنامه خیلی معمولی بود و احساس می شد مصطفی کواکبیان (عضور فراکسیون امنیت ملی مجلس، مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری و نماینده اصلاح طلب) با محافظه کاری هرچه تمام تر سخنرانی می کنه، اما خوشبختانه حسین شریعتمداری (مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده اصولگرا) با بیان اینکه حرف و عمل کواکبیان و روزنامه اش با هم یکی نیست استارت کارو زد و از اونجا به بعد روند برنامه همونی شد که ما می خواستیم!

در ادامه بحث های مختلفی در مورد حوادث بعد از انتخابات انجام شد که هریک از نماینده ها موضع گیری خودشونو نسبت به موارد گفته شده اعلام کردن و در آخر هم پیشنهاداتی رو ارائه کردن که جای تأمل داشت.

لپ مطلب گفته های مصطفی کواکبیان این بود که ما می بایست طبق گفته امام و رهبری جذب حداکثری و دفع حداقلی رو داشته باشیم و دائم دیگران رو به این متهم نکنیم که طرف امریکائیست یا دست نشانده صهیونیست هاست و ... . و پیشنهاد کرد که ما باید مجلسی مثل مجلس لویی جرگه افغانستان ایجاد کنیم و نخبگان رو در این مجلس دور هم جمع کنیم و تمام گفته ها و نگفته هارو در اون مجلس بیان کنیم و بعد با همفکری هم راهکار پیشنهاد کنیم. هر موضوعی که به تصویب این مجلس برسه مسلما بهترین گزینه خواهد بود و مردم هم استقبال خواهند کرد.

اما از طرف دیگه حسین شریعتمداری مخالف برگزاری چنین مجلسی بود و اعتقاد داشت که این مجلس مختص کشور افعانستان با شرایط سیاسی متفاوت از ایرانه و تأکید داشت که ما قانون اساسی داریم، مجلس داریم و ... . بنابراین نیازی به ایجاد اینچنین مجلسی در ایران نیست.

روی هم رفته این برنامه تا حدودی برای طرفداران جبهه اصلاحات غنیمتی بود با توجه به جو سیاسی فعلی کشور.    

 

  

* مشروح پیشنهاد دکتر کواکبیان پیرامون تشکیل مجلس لویی جرگه ایرانی.

http://www.mardomsalari.com/template1/News.aspx?NID=66991

نظرات 6 + ارسال نظر
هیچکس چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:19 ق.ظ http://chaparzadeh.persianblog.ir

من فکر میکنم خیمه شب بازی دیشب تلاش دیگری در جهت حفظ حرمت از دست رفته رهبری است به عبارتی تلاش در ایجاد شکاف در جبهه جنبش سبز است !!‌ که بتواند بخشی از بدنه سرخورده اصول گرا را که با حمایت از موسوی به آن جبهه پیوسته اند به جبهه خود باز گرداند بنا بر نشانه های بسیار روشن زمزمه هایی از حذف آقای احمدی نژاد برای جلب نظر مردم و کنار گذاشتن آقایان موسوی و خاتمی و کروبی از صحنه و ظهور یک جریان سومی از اصولگرایان به اصطلاح میانه رو مانند بچه مطهری لاریجانی و..... با حذف طرفین تندرو ولایت فقیه را از آنچه در انتظارش هست نجات بدهند خب این بازی خطرناکی است این یعنی این ۱۰۰ نفری که کشته شدند این ستمها که به مردم شد هیچ به هیچ !!‌ اکنون ارتجاع نفسش به شماره افتاده و هیچ فرصتی بهتر از این نیست باید ایستاد خون داد و حکومتی که به دست ملایان سرقت شده را پس گرفت ! خیمه شب بازی دیشب از تلویزیون کودتا یک سناریوی جدید دیگر بازیگردانان سیاسی است که خیلی وقت از ملت عقب مانده اند
من هم به روزم

فراموج چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ب.ظ http://www.faramowj.persianblog.ir

سلام.

کلا اصلاح طلبا هرجا که باشن اونجا نشاط و شادی هست البته تا وقتی که با عقایدشون بازی نشه.

آقای کواکبیان هم خوب حرف زد. خیلی خوشم اومد. شریعتمداری هم یک کپی بود از احمدی نژاد اونم از نوع کپی برابر اصل.

یه پوشه با خودش آورده بود هر چند لحظه یک بار میگفت من مدرک دارم و میرفت اون ورق هارو جابهجا می کرد و میزاشت سر جاش. از توشم فقط یه عکس از سایت کیهان بیرون آورد نشون داد که اونم مثل نمودار های احمدی نژاد بود.

یه نکته ای رو هم دقت نکردید که شریعتمداری گفت من سند میگمُ شما هم سند بگید. آخه برادر من سند که گفتنی نیست. خوب منم هرچی بگم و بگم سند دارم همه چیز حله؟ سند گفتنی نیست سند رو باید بیاری نشون بدی تازه اگه سندت قابل قبول باشه.



یا حق



محارب پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:43 ب.ظ http://www.mohareb.blogfa.com

سلام رفیق !
دیدم اون برنامه رو از یه لحاظ هایی بد نبود اما زیادم به دلم ننشست .. کواکبیان محافظه کارانه صحبت کرد خیلی چیزارو هم نگفت .. ولی کلا اوضاع مملکت خیلی خیلی پیچیده تر از قبل شده ...
به نظر من تا وقتی که شریعتمداری و کیهانش هستن اوضاع همینه .. اونا بیشتر هر دو طرف رو تحریک میکنن !! یکی از صحبتهای خوب کواکبیانم این بود که گفت همه خودسرها زیر علم کیهان هستن ...
صحبت رو بیشتر از این طولانی نمیکنم !
به امید روزهای سپید ...

مربی پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:06 ب.ظ http://www.seah.blogfa.com

من غنیمت دوست دارم

خواب های یک آدم بیدار جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:44 ق.ظ http://nader-beglou.persianblog.ir

نمیدونم پشت پرده چه خبره . انگار که با هاشمی به یه توافقی رسیدن . برنامه ها خیلی متعادل تر شده و از عجیب تر به احمدی نژاد حسابی میتوپن . روح الله حسینیان ژست استعفا میگیره و مرتضوی محکوم میشه . ولی مشکل اینجاست که آبروی رفته دیگه برنمیگرده . جواب این خونهایی که ریخته شده رو کی میخواد بده . نه خیلی دیره شده باید خیلی زودتر از اینها به این فکر میافنادن قبل از تقلبشون توی انتخابات .

پرولایت جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:32 ب.ظ http://mohammadjnori.blogfa.com

واقعا خجالت نمیکشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کواکبیان با حرف زدنش آبروی همون موج به اصطلاح سبز -آبی تون رو برد (حتی جلبک های سبز آبی هم رنگ رخسار عوض کردن تا تابلو نشن) تو کی میخوای رنگ عوض کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ااااا ؟؟! چه عجب!! بلاخره چهره واقعی خودتو نشون دادی!!
سیب زمینی!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد